Cvičení s činkami na bříško - 2.díl

Krásný den, je úžasné, že máte zájem s námi cvičit. V prvním díle jsme se společně naučili cvik na šikmé břišní svaly a na tzv. core. V tomto článku se naučíme další cviky a opět v pokročilejší variantě využijeme činky. Pokud stále nevíte, které činky jsou pro vás ty pravé, tak se podívejte na náš článek, kde jsme se zamýšleli nad tím, jak si vybrat činky. 

Zahřátí 

V každém článku píšeme, jak je důležité se zahřát. I tentokrát se pořádně zahřejeme. Důvodem je, že máme svaly ztuhlé a pokud je nezahřejeme, tak bychom si snadno mohli ublížit. A druhou věcí je, že zahřáté svaly lépe pracují a tak i lépe spalují.

Takže pojďme se zahřát. Stoupneme si rovně, nohy mírně rozkročíme, asi tak na úroveň ramen. Provedeme 3 hluboké nádechy a 3 hluboké výdechy. Pomůžeme si rukama, které při nádechu jdou do vzpažení a při výdechu jdeme do předklonu a ruce volně vyvěsíme. 

Jsme rozdýchaní a jdeme do mírného poklusu. Můžete využít i rychlejší chůzi na místě. Pomaličku začneme zrychlovat až do úplného maxima, kdy vydržíme alespoň 30 sekund. Poté pozvolna zpomalujeme až do úplného zastavení. Krátce se prodýchneme.

Nyní si dáme 15 dřepů s výskokem a 15 “jumping jacků”. Jsme zahřátí a můžeme přejít k posilování.

VYBRAT ČINKY

Posilujeme nejen bříško s činkami

První cvik zaměříme na šikmé břišní svalstvo. Stoupneme si rozkročmo na šířku ramen. Mírně se předkloníme, vytvoříme z nohou a těla tupý úhel, záda jsou stále rovná, hlava je ve stejné linii jako tělo. Ruce dáme do svícnu, ramena směřují od uší a lopatky jdou mírně k sobě. Začneme provádět rotaci na jednu stranu, zpět do původní pozice a na druhou stranu. Do strany je výdech, uprostřed je nádech. Pohyb vychází z pasu. Po celou dobu se snažíme bříško, co nejvíce vtahovat dovnitř. Opakujeme 10x na každou stranu. Poté se úplně vyvěsíme a pro-dýchneme. Opakujeme ve 3 až 5 sériích. Cvik si můžete obohatit o činky, které budete držet v rukou. Kromě břišního svalstva zapojíte svaly na rukách, zádové svalstvo.

Druhý cvik všichni velice dobře známe již ze školní let, jsou to nůžky. Na tomto cviku se nejlépe pozná, jak máme silné břišní svalstvo. Posadíme se na zem, nohy jsou natažené, tělo mírně zakloníme, pozor záda jsou stále rovná. Ruce můžeme nechat opřené za zády, tak, že prsty směřují k zadečku, ramena jsou dolu od uší, hlava je stále ve stejné přímce jako záda. Nyní mírně zvedneme nohy ze země a začneme s nimi střihat přes sebe, přesně jako nůžky. Jakmile ucítíme bolest v bedrech, zastavíme a odpočineme si. Cvik provádíme po dobu 30 sekund a pak následuje odpočinek. Můžeme se schoulit do klubíčka, aby jsme uvolnili bedra. Cvik opakujeme ve 3 - 5 sériích. Pokročilejší varianta je, když k nohám přidáme i ruce, které provádí stejný pohyb jako nohy - stříhání. A pro velmi zdatné sportovce přichází na řadu činky, které využijí při stříhání rukama. Důležité je stále pravidelně dýchat a  snažit se bříško přitahovat k páteři. 

Protažení

Na závěr každého cvičení se nezapomene protáhnout, abychom zamezili bolesti svalů. Lehneme si na záda, pokrčíme nohy, zvedneme je do pravého úhlu a střídavě je pokládáme napravo a nalevo. Opět pravidelně dýcháme. Cvik provedeme alespoň 3x. Poté si přitáhneme nohy k tělu a krouživými pohyby bříško promasírujeme. Máme-li čas, můžeme ještě 5 minut relaxovat. Představíme si, že jsme na velmi příjemném místě, kde se cítíme volně a šťastně. S každým výdechem z nás odcházejí starosti a napětí a s každým nádechem přichází nová energie a pocit klidu a pohody. 

Mějte plno krásný chvilek každý den:-)

VYBRAT ČINKY



    Garance doručení 

     

    774 454 067
    info@t-zbozi.cz

    Po - Pá 9.00 - 16.00


    Proč nakoupit u nás

    • 1. 100 % zboží skladem
    • 2. profesionální klientský servis
    • 3. dodání do 48 hodin
    • 4. recenze zákazníků
    • 5. kvalitní zboží za rozumnou cenu

    Naše T-obchody

    • t-nabytek.cz
    • t-digestore.cz
    • t-zbozi.sk
    • t-vanocniosvetleni.cz